08-08-2019 eKurier | Szczecin/Region
Rondo, wiadukt, wodociąg i tory, czyli…

Na ul. Arkońskiej dłuuugi poślizg

Co najmniej do grudnia bez pełnego ronda, a cała inwestycja wydłuży się z założonych pierwotnie 18 aż do 28 miesięcy. Oznacza to jej ukończenie najwcześniej w drugiej połowie maja 2020 roku. Wzrosną też wydatki miasta. Na razie o kilka milionów złotych. To najnowszy i jak najbardziej aktualny scenariusz dotyczący trwającej od początku ubiegłego roku przebudowy układu komunikacyjnego z odcinkiem nowej trasy tramwajów od pętli „Las Arkoński" do nowego ronda u zbiegu al. Wojska Polskiego z ulicami Arkońską i Władysława Szafera w Szczecinie.

Najnowszy aneks, w sumie już piąty, do umowy między miastem i Eurovią Polska SA, datowany jest na 17 lipca. I nie pozostawia złudzeń. Inwestycja miała kosztować 88 978 947 zł brutto. Według zapisów lipcowego aneksu, wynagrodzenie dla Eurovii już opiewa na 92 285 239 zł. Co ni mniej, ni więcej daje 3 306 292 zł ponad kwotę, na jaką pierwotnie całe zadanie spółka wyceniła, kiedy stawała do przetargu. Inwestycję podrażają m.in. dodatkowe koszty związane ze

...

Zawartość dostępna dla czytelników eKuriera
Pozostało jeszcze 80% treści

Pełna treść artykułu dostępna po zakupie
eKuriera
z dnia 08-08-2019