08-07-2020 eKurier | Szczecin/Region
„Szczecin na weekend”

Jak i czym skusić turystę

Jak i czym skusić turystę
Przez pierwsze dziesięć dni Festiwal Dobrego Życia odwiedziło 30 tysięcy osób. Fot. Ryszard PAKIESER

– Turystów trzeba ściągnąć do miasta na trzy, cztery dni. Zaciekawić ich atrakcyjną ofertą, m.in.: rozrywkową, kulturalną, gastronomiczną. Należy też kusić przyjazdem chociaż na jeden dzień, między innymi turystów wypoczywających nad morzem – takie pomysły promowania Pomorza Zachodniego zakłada koncepcja „Szczecin na weekend”.

Czy miasto podejmuje jakieś działania promocyjne w czasie pandemii? Co zrobić, żeby przyciągnąć do miasta turystów po jej zakończeniu? Na te pytania próbowali odpowiedzieć radni miejscy z Komisji ds. Kultury i Promocji RM Szczecin. Okazuje się, że służby miejskie w tej chwili skupiają się przede wszystkim na dwóch celach.

– Chodzi o zapewnienie bezpieczeństwa mieszkańców podczas wydarzeń i imprez organizowanych przez miasto oraz stymulowanie lokalnej gospodarki. Kampanie promocyjne od wielu lat w Szczecinie były realizowane poprzez wydarzenia w sezonie. Teraz, siłą rzeczy, zostały częściowo przeniesione bądź odwołane. Jednym z pierwszych działań, które wprowadziliśmy w życie, jest Festiwal Dobrego Życia. Udało się zaangażować kilkadziesiąt podmiotów z miasta, aby wystawiały się w jego trakcie w różnych punktach miasta. Przez pierwsze dziesięć dni festiwal odwiedziło 30 tysięcy osób. To całkiem niezły wynik. Kompleksowe dane będziemy znali po zrealizowaniu wszystkich działań w ramach festiwalu – tłumaczy Adam Morawski, kierownik referatu ds. komunikacji społecznej i 

...

Zawartość dostępna dla czytelników eKuriera
Pozostało jeszcze 80% treści

Pełna treść artykułu dostępna po zakupie
eKuriera
z dnia 08-07-2020