23-02-2021 eKurier | Szczecin/Region
Pytań w sprawie nowej trasy średnicowej w Barlinku jest wiele

Obwodnicy ciąg dalszy

Obwodnicy ciąg dalszy
Kiedy zimy praktycznie nie było, nie było problemu. Niedawne opady śniegu sprawiły, że ciężarówki pod górkę nie mogły ruszyć i całe miasto stało w jednym wielkim korku. Fot. Jacek SŁOMKA

W 2019 roku oddano do użytku trasę średnicową, która pozwoliła wyprowadzić samochody ciężarowe z centrum Barlinka. Był to pierwszy etap jej budowy. Mieszkańcy pytają, co z etapem drugim?

Trasa średnicówki wiedzie po byłym nasypie kolejowym. Po kilku latach budowy udało się sprawić, że duże samochody ciężarowe nie mogą już wjeżdżać do centrum miasta. Budowa nowej drogi kosztowała ponad 23 mln zł. Unia dofinansowała prace kwotą prawie 15 mln zł. Gmina dała ponad 8 mln. Już w trakcie uroczystego oddania trasy do użytku mówiono o kolejnym etapie budowy, tak aby samochody ciężarowe całkowicie omijały główne ulice miasta. Tym bardziej że dziennie przez Barlinek przejeżdża średnio około 10 tys. różnej wielkości aut. Stąd prace nad kolejnym etapem trasy średnicowej. Jej nowy odcinek

...

Zawartość dostępna dla czytelników eKuriera
Pozostało jeszcze 80% treści

Pełna treść artykułu dostępna po zakupie
eKuriera
z dnia 23-02-2021