11-03-2021 eKurier | Szczecin/Region
Coraz więcej utrudnień, blokad i objazdów

Kumulacja inwestycji na drogach i torach

Kumulacja inwestycji na drogach i torach
Przebudowa nitki jezdni na odcinku ul. Jana Matejki i trasy tramwajów na styku z pl. Hołdu Pruskiego i wzdłuż pl. Żołnierza Polskiego. Ta inwestycja powinna zakończyć się najpóźniej w połowie maja tego roku.

Zapowiadana w Szczecinie od kilkunastu miesięcy kumulacja inwestycji drogowo-tramwajowych stała się faktem. To jednak jeszcze nie jej szczyt. Ten wciąż przed nami. Nadchodzące miesiące i lata to okres wzmożonych robót budowlanych oraz wiążących się z nimi utrudnień. Na mapie miasta coraz więcej miejsc na czerwono, oznaczających już realne utrudnienia, jak też tych na żółto, które są zapowiedzią następnych blokad bądź uciążliwości w poruszaniu się głównie samochodami.

Urzędnicy magistratu, podległych im służb oraz zarządzający spółkami komunalnymi przepraszają, apelują o cierpliwość i wyrozumiałość, sugerując mieszkańcom porzucenie dotychczasowych przyzwyczajeń komunikacyjnych wobec perspektywy jeszcze większych niż dotąd korków. I obiecują: informacje o nowych przeszkodach będą na bieżąco aktualizowane.

- Mamy pik inwestycyjny - tak aktualną sytuację podsumowuje Michał Przepiera, zastępca prezydenta odpowiedzialny za miejskie inwestycje. - Szczecin staje się jednym wielkim placem budowy. Budowy węzłów drogowych, przebudowy torowisk oraz realizacja mniejszych inwestycji drogowych oznacza dwie rzeczy - będzie dużo utrudnień, ale po przebudowie miasto zyska nową i bezpieczną infrastrukturę, z której skorzystają wszyscy mieszkańcy.

Jak przekonuje Michał Przepiera, planując proces inwestycyjny w skali globalnej i każdą realizację z osobna, miasto zawsze ma na względzie jak największe zminimalizowanie utrudnień wynikających z prac budowlanych. Nie wszystko jednak jest w stu procentach od niego zależne. Podaje powody i okoliczności, wskazując, że nic nie dzieje się w próżni. Wydłużanie przetargów m.in. z powodów kontroli postępowań, uzyskiwanie uzgodnień, dodatkowe nieplanowane roboty budowlane, inwestycje drogowe realizowane przez sąsiednie samorządy oraz instytucje rządowe na drogach dojazdowych do Szczecina, a nawet gwałtowne zmiany aury, jak choćby tej kończącej się już zimy, mają istotne znaczenie - jak podkreśla prezydencki zastępca - na ustalony wcześniej plan i harmonogramy prac.

...

Zawartość dostępna dla czytelników eKuriera
Pozostało jeszcze 80% treści

Pełna treść artykułu dostępna po zakupie
eKuriera
z dnia 11-03-2021



Image
Budowa nowego węzła Łękno z odcinkiem tzw. trasy średnicowej po obrzeżach Pogodna zalicza poślizg. Do najbliższego lata, być może w sierpniu, powinna doczekać się finału.
Image
Na pętli „Głębokie” urządzanie węzła przesiadkowego i układu drogowego – wraz z przebudową odcinków al. Wojska Polskiego, ulic Emila Zegadłowicza, Miodowej oraz całej ul. Hieronima Kupczyka – w optymistycznym scenariuszu ma potrwać nie dłużej niż do końca tegorocznej jesieni.