20-01-2022 eKurier | Kurier Plus
W portach Szczecin i Świnoujście

Rozpoczęto rozbudowę i modernizację infrastruktury technicznej

W grudniu ub. roku Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A. podpisał z Korporacją Budowlaną DORACO umowę na wykonanie prac w ramach projektu „Rozbudowa i modernizacja infrastruktury technicznej w portach w Szczecinie i w Świnoujściu". Wykonawca wkroczył właśnie na teren inwestycji. Roboty rozpoczną się niebawem w oparciu o specjalny harmonogram określający poszczególne etapy i obszary realizacji zadania.

W pierwszej kolejności wykonane będą prace geodezyjne i teletechniczne. Dodatkowo w Świnoujściu przepięta będzie kanalizacja sanitarna w rejonie zbiorników retencyjnych.

Ciągłość pracy portu będzie w 100 proc. zapewniona

Zadanie inwestycyjne toczyć się będzie obok codziennych prac w porcie, stąd Korporacja Budowlana DORACO przygotowując się do tej realizacji zaplanowała prace w taki sposób, aby porty mogły nieprzerwanie funkcjonować podczas robót budowlanych.

Wielki proekologiczny projekt

Prowadzone prace uporządkują i uzupełnią infrastrukturę techniczną we wszystkich rejonach portu w Szczecinie i Świnoujściu. Zapewni to optymalizację zużycia nośników energii, poprawę sytuacji w zakresie ochrony środowiska i dostosowanie w tym do obowiązujących norm i przepisów. Stąd to zadanie inwestycyjne można nazwać wielkim proekologiczny projektem.

W jego ramach na Terminalu Promowym w Świnoujściu wykonano już jeden z odcinków przyłącza elektrycznego biegnącego po terenach będących we władaniu miasta. To działanie zapewnia zwiększenie niezawodności dostaw energii elektrycznej oraz ma ograniczyć ryzyko awarii i przestojów promów. W efekcie zwiększy się funkcjonalność Terminala Promowego w Świnoujściu.

Co niezwykle ważne, ta proekologiczna inwestycja umożliwi zasilanie promów w energię elektryczną z sieci lądowej (bez pomocy agregatów), czym zmniejszy oddziaływanie terminalu na środowisko, w szczególności

...

Zawartość dostępna dla czytelników eKuriera
Pozostało jeszcze 80% treści

Pełna treść artykułu dostępna po zakupie
eKuriera
z dnia 20-01-2022



Image
Zadanie inwestycyjne toczyć się będzie obok codziennych prac w porcie. Fot. Ryszard PAKIESER
Image
Na ukończeniu jest pogłębianie toru wodnego ze Świnoujścia do Szczecina do głębokości technicznej 12,5 metra. Fot. Dariusz GORAJSKI