18-08-2022 eKurier | Kurier Plus
Nowe statki dla polskich armatorów
Ro-pax od środka
Budowa promów typu ro-pax - cel, wyzwania, szanse - to temat jednego z paneli dyskusyjnych podczas 9. Międzynarodowego Kongresu Morskiego, który się odbył pod koniec czerwca br. w Szczecinie. Dyrektor Pionu Technicznego Polskiej Żeglugi Morskiej Grzegorz Wardzyński przybliżył szczegóły jednostek budowanych dla polskich armatorów w Gdańskiej Stoczni Remontowej im. Józefa Piłsudskiego SA.
- To będzie jednostka prototypowa - podkreślał dyrektor Wardzyński. - Prom będzie miał 196 metrów długości, 31,6 m szerokości w najszerszym miejscu, 6,3 m zanurzenia, trzy pokłady cargo i trzy pasażerskie (załogowy, pasażerski - tam, gdzie są kawiarnie, bufety czy kasyna).
Dyrektor
...Pozostało jeszcze 80% treści
Pełna treść artykułu dostępna po zakupie
eKuriera
z dnia 18-08-2022