30-09-2022 eKurier | Szczecin/Region
Forum Shortsea Shipping 2022

Nowe wyzwania dla portów

Nowe wyzwania dla portów
Uczestnicy dyskusji stwierdzili, że małe porty nigdy nie będą stanowić konkurencji dla portów Szczecin-Świnoujście czy Gdańsk i Gdynia, ale mogą być doskonałym uzupełnieniem ich możliwości, zwłaszcza jeśli chodzi o powierzchnie składowe. Fot. Elżbieta KUBOWSKA

Przegląd obecnego stanu rynku frachtowego żeglugi morskiej bliskiego zasięgu, określenie jego słabych i mocnych stron oraz ocena dostosowania portów morskich do obsługi tej żeglugi to tylko część tematów, jakie poruszono podczas Forum Shortsea Shipping 2022. Spotkanie odbyło się 22 września w hotelu Radisson Blu w Szczecinie. Zorganizowane zostało przez Biuro Promocji Żeglugi Morskiej Bliskiego Zasięgu oraz Zachodniopomorski Oddział Regionalny Krajowej Izby Gospodarki Morskiej.

We wprowadzeniu do dyskusji prof. dr hab. Henryk Salmonowicz przypomniał, że pierwszy w pełni ukształtowany unijny dokument o korzyściach i potencjale przewozowym tkwiącym w żegludze morskiej bliskiego zasięgu przedstawiono w 1995 roku, czyli 27 lat temu.

- W tym dokumencie zaproponowano definicję tej żeglugi, która oznacza przemieszczanie towarów, a także osób morzem pomiędzy portami, które są usytuowane geograficznie w Europie, ale także pomiędzy tymi portami a portami nieeuropejskimi, które posiadają linię brzegową wód wewnętrznych graniczącą z wodami Unii Europejskiej - mówił profesor.

Podczas panelu dyskusyjnego rozmawiano m.in. o problemach małych portów morskich. Prezes Zarządu Portu Morskiego Kołobrzeg Artur Lijewski zwrócił uwagę na to, że jest to jedyny na Środkowym Wybrzeżu

...

Zawartość dostępna dla czytelników eKuriera
Pozostało jeszcze 80% treści

Pełna treść artykułu dostępna po zakupie
eKuriera
z dnia 30-09-2022



Image
Przeładowcy portowi muszą sobie radzić w ostatnim czasie z nowymi wyzwaniami. Fot. ZMPSiŚ