09-02-2024 eKurier | Szczecin/Region
Pierwszy tramwaj od ul. Żołnierskiej latem
Prace na półmetku
Dobiega końca układanie szyn, niebawem rozpocznie się montaż sieci trakcyjnej. Pierwszy tramwaj od strony ulicy Żołnierskiej wjedzie na pętlę Szafera już latem - poinformowała spółka Tramwaje Szczecińskie.
II i III etap przebudowy ulicy Szafera (od skrzyżowania z ul. Romera i ul. Modrą do ul. Sosabowskiego) rozpoczął się rok temu, 20 lutego. Projekt jest realizowany na zlecenie Gminy Miasto Szczecin, a rolę inwestora zastępczego pełni Spółka Tramwaje Szczecińskie.
- Prace idą zgodnie z planem - informuje Krystian Wawrzyniak, prezes Tramwajów Szczecińskich. - Oddania całej arterii do użytku spodziewamy się w lutym 2025 roku, ale pierwszy tramwaj od strony Żołnierskiej na pętlę Szafera wjedzie wcześniej. Zakładamy, że będzie to przełom czerwca i lipca.
Torowisko zarówno w stronę ul. Taczaka jak i Szafera zostało ułożone i podbudowane betonem. Układane są szyny w ciągu ul. Żołnierskiej, oraz liczne rozjazdy, m.in. umożliwiające przejazd tramwajów do Wydziału Remontowego przy ul. Klonowica. W sumie długość szczecińskich torów tramwajowych zwiększy się o dwa kilometry. Obecnie robotnicy m.in. układają chodniki i przygotowują fundamenty pod słupy sieci trakcyjnej. Montaż samej sieci powinien zacząć się za kilka tygodni.
Nowe jezdnie i torowiska w 80 procentach przebiegają przez tereny zielone, wykonawca nie napotyka na niespodzianki w infrastrukturze podziemnej, a to sprawia, że prace idą zgodnie z harmonogramem. W ramach II i III etapu przebudowy ul. Szafera powstaną: dwukierunkowa droga wraz ze ścieżką rowerową i chodnikami, trzy przystanki autobusowo-tramwajowe, jeden przystanek tramwajowy, dwie zatoki autobusowe.
W rezultacie dwupasmowa dwukierunkowa arteria połączy ulicę Krzywoustego (przez ul. 26 Kwietnia, Taczaka i Sosabowskiego i przebudowaną Szafera) z al. Wojska Polskiego. Obsługę linii tramwajowych ze zlikwidowanej pętli Krzekowo przejmie pętla Szafera. Znacząco poprawi to komunikację w rejonie ul. Szerokiej oraz dojazd do Bezrzecza i Osiedla Zawadzkiego.
Wartość kontraktu to 102 mln zł brutto. Połowę tej kwoty gmina Szczecin otrzymała z rządowego programu Polski Ład. Wykonawcą jest Konsorcjum firm - TORMEL Sp. z o.o. - i STANLED I sp. z o.o.
(K)
Pozostało jeszcze 80% treści
Pełna treść artykułu dostępna po zakupie
eKuriera
z dnia 09-02-2024