18-03-2024 eKurier | Szczecin/Region
Jubileusz Miejskiego Rzecznika Konsumentów

25 lat na straży praw klientów

25 lat na straży praw klientów
Fot. Ryszard PAKIESER

Wszyscy jesteśmy konsumentami - każdego dnia kupujemy produkty, zawieramy umowy, korzystamy z usług telekomunikacyjnych, finansowych, transportowych, turystycznych i wielu innych. Ważne jest aby wiedzieć, że są instytucje które mogą nas edukować, wspierać i pomagać. 25 lat na straży praw konsumentów stoi w Szczecinie Miejski Rzecznik Praw Konsumentów. Od 1999 roku biurem kieruje Longina Kaczmarek.

Gdy 25 lat temu Logina Kaczmarek obejmowała urząd, dostała w magistracie mały pusty pokój. Szybko zorganizowała biuro, do którego na samym początku przychodzili klienci niezadowoleni z jakości kupionych butów i nieuznawania przez sprzedawców reklamacji. Z roku na rok spraw przybywało, zmieniał się również ich ciężar i znaczenie. Powiększało się także sama instytucja przy pl. Armii Krajowej - dziś o ochronę konsumentów dba tu osiem osób.

- 25 lat temu rzeczywistość była zupełnie inna: nie było Internetu, telefonów komórkowych, a więc operatorów telefonii

...

Zawartość dostępna dla czytelników eKuriera
Pozostało jeszcze 80% treści

Pełna treść artykułu dostępna po zakupie
eKuriera
z dnia 18-03-2024



Image
Fot. Ryszard PAKIESER
Image
Fot. Ryszard PAKIESER
Image
Longina Kaczmarek stoi na straży praw szczecińskich konsumentów już 25 lat. Tylko w ubiegłym roku o pomoc zwróciło się do biura, którym kieruje ponad 15 tysięcy szczecinian. - Skuteczna, odważna, kreatywna - tak ocenili działania rzeczniczki goście konferencji, która odbyła się 15 marca z okazji ćwierćwiecza instytucji, ale także Światowego Dnia Konsumenta. Fot. Ryszard PAKIESER
Image
Fot. Ryszard PAKIESER
Image
Fot. Ryszard PAKIESER