30-10-2024 eKurier | Kurier Plus
Rzecznik Praw Pacjenta: Potrzeba skutecznych narzędzi prawnych

Zwiększenie bezpieczeństwa pacjentów

Zwiększenie bezpieczeństwa pacjentów
Rzecznik praw pacjenta zapowiada także intensywny monitoring zdarzeń niepożądanych. „Musimy kompleksowo rozwijać system świadczeń kompensacyjnych dla pacjenta, aby zapewnić szybszą, efektywniejszą i bardziej dostępną pomoc oraz wypłatę rekompensat w razie niepożądanych zdarzeń medycznych” – zaznaczył rzecznik. Fot. archiwum/Anna GNIAZDOWSKA

- Naszą misją jest ochrona praw pacjenta, dlatego postuluję wzmocnienie narzędzi prawnych, aby skutecznie zwiększać bezpieczeństwo każdej leczonej osoby - powiedział Bartłomiej Chmielowiec, rzecznik praw pacjenta, podczas uroczystej gali 15-lecia działalności tej instytucji. Dodał, że budowanie nowoczesnego systemu ochrony zdrowia musi być skoncentrowane na pacjencie.

„Od momentu powołania Rzecznika Praw Pacjenta do naszego biura wpłynęło ponad 100 tysięcy sygnałów o naruszaniu praw pacjentów. Rocznie to około trzy tysiące zgłoszonych skarg i 1500 decyzji o naruszeniu praw pacjentów" - podał Bartłomiej Chmielowiec.

Zwrócił uwagę, że świętowanie 15-lecia istnienia Rzecznika Praw Pacjenta jest dobrą okazją do podsumowań i podzielenia się doświadczeniami.

„To także dobra sposobność do ogłoszenia nowej strategii działań na przyszłość" - podkreślił rzecznik.

Dodał, że ponad pół roku spotkań, rozmów, omawiania analiz oraz konsultacji z ekspertami, urzędami, medykami i licznymi przedstawicielami organizacji pacjenckich poprzedziło opracowanie „Strategii wieloletniej Rzecznika Praw Pacjenta na lata 2024-2027".

Chmielowiec przypomniał, że misją i wizją kierowanej przez niego instytucji jest ochrona i promowanie praw pacjentów w krajowym systemie ochrony zdrowia oraz podnoszenie poziomu wiedzy o prawach pacjenta.

„Moim celem jest wspieranie rozwoju systemu opieki zdrowotnej skoncentrowanej na

...

Zawartość dostępna dla czytelników eKuriera
Pozostało jeszcze 80% treści

Pełna treść artykułu dostępna po zakupie
eKuriera
z dnia 30-10-2024



Image
– Od momentu powołania Rzecznika Praw Pacjenta wpłynęło ponad 100 tysięcy sygnałów o naruszaniu praw pacjentów. Rocznie to około trzy tysiące zgłoszonych skarg i 1500 decyzji o naruszeniu praw pacjentów” – podał Bartłomiej Chmielowiec, rzecznik praw pacjenta. Fot. Dariusz GORAJSKI